De concessie wordt een uniek staaltje werk met de mogelijkheid om jaarlijks 30% van de prognoses proactief te plaatsen. ‘Paal-volgt-auto’ wordt aangevuld met proactieve plaatsing, waarbij voor de vraag uit geplaatst wordt. Op deze manier realiseren we een dekkend en toekomstbestendig netwerk van laadpalen.
De aanbestedingsprocedure is gestart met een selectieprocedure. Hieruit zijn vier partijen geselecteerd waarmee we het gesprek aan gaan tijdens de zogenaamde ‘concurrentiegerichte dialoog’. Op deze manier faciliteren we marktwerking en zorgen we ervoor dat onze uitvraag goed aansluit bij datgene dat de markt ons kan bieden.
Tijdens de dialoogfase gaan we met de marktpartijen o.a. in gesprek over de proactieve uitrol van laadpalen, de businesscase en de implementatie van Vehicle-to-Grid (V2G) en andere innovaties. Daarbij is het doel om te toetsen of onze ideeën haalbaar zijn, of dat we door het aanbrengen van een aantal kleine aanpassingen verbeteringen aan kunnen brengen.