Mooie ontwikkelingen uit het land laten zien hoe een dekkend en aantrekkelijk laadinfrastructuur handen en voeten wordt gegeven. Voor inspiratie en ter lering lichten we hier enkele voorbeelden uit. Heb je zelf een pakkend voorbeeld dat je wilt delen, stuur een e-mail naar guido@buroboudier.nl. Samen overleggen we in welke vorm we dit verder voor het voetlicht kunnen brengen.
De provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht starten met slim laden. Met deze techniek laden elektrische rijders hun auto automatisch op als er veel groene stroom beschikbaar is. Dus als het hard waait of de zon volop schijnt. Lees meer over Elektrisch rijden nóg duurzamer: slim laden bij 1000 laadpalen
Adviesbureau Gloudemans leverde voor de provincies Gelderland en Overijssel een toolbox op van instrumenten die overheden kunnen inzetten om te sturen met of vanuit het grondbeleid. Lees meer over Eindrapport Grip op grond vanaf nu beschikbaar
Amsterdam wil in 2030 alleen nog maar uitstootvrij verkeer in de stad. Het is daarom heel positief dat er steeds meer elektrische auto’s in de stad bijkomen en van groot belang dat er genoeg laadcapaciteit is. Lees meer over Drie keer meer openbare laadpunten mogelijk zonder extra netbelasting
De gemeente Utrecht gaat versneld honderden laadpalen en snelladers plaatsen in woonwijken, bij sportvelden en winkelcentra. Deze zijn bedoeld voor personenauto's, taxi's en bestelauto's. Lees meer over Meer laadpalen en snelladers in Utrecht de komende jaren
Net als bij de aanleg van ‘gewone’ publieke laadpunten is het zaak dat gemeenten op de uitrol van het publieke snellaadnetwerk de regie houden. MRA-Elektrisch bereidt daarom een gezamenlijke aanbesteding voor. Lees meer over Samen een publiek snellaadnetwerk uitrollen. Doet u mee?
Elke dag zie je er meer om je heen: elektrische auto’s en vrachtwagens. Dit worden er snel nóg meer. Daarvoor zijn veel laadpalen en snelladers nodig. Bekijk hier hoe NAL regio Zuid dit aanpakt. Lees meer over Uitleg video over de Regionale Aanpak Laadinfrastructuur
Gemeente Rotterdam is het meest vriendelijk voor elektrische rijders in Nederland. Dit maakt ALD Automotive bekend. Het is de eerste keer dat de leasemaatschappij deze verkiezing houdt. Lees meer over Rotterdam verkozen tot vriendelijkste gemeente voor elektrisch rijders
Het toenemende aantal laadpalen leidt steeds vaker tot vragen en bezwaren van inwoners. Voor ruim 30 gemeenten in Brabant en Limburg zijn inwoners actief betrokken bij de locatiekeuze voor deze laadpalen. Lees meer over Inwonersparticipatie bij locatiekeuze voor publieke laadpalen
Data zijn van steeds groter belang in het werk van MRA-Elektrisch. Met informatie over de laadpalen kunnen we onder andere beleid vormen of nieuwe locaties voor laadpalen selecteren. Lees meer over MRA-Elektrisch brengt data-analyse naar next level
Hoe zorgen we ervoor dat alle gemeentelijke voertuigen in Rotterdam uitstootvrij zijn in 2030? Brengen wij de voertuigen naar de energie of de energie naar de voertuigen? Hoe gaan we dat doen op onze locaties? Gemeente Rotterdam deed een pilot met Vehicle-to-grid. Lees meer over Verhaal uit de praktijk: gemeente Rotterdam en Vehicle-to-grid
Burgerparticipatie maakt mobiliteitsplannen sterker. Gemeenten die de participatie stevig hebben ingericht, wekken vertrouwen en creëren meer draagvlak. Processen kunnen sneller gaan en bezwaarprocedures worden voorkomen. Lees meer over Burgerparticipatie helpt e-rijden verder
MRA-Elektrisch is een samenwerkingsproject van de overheden in de provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht. In de kwartaalmonitor leest u de laatste ontwikkelingen over het plaatsen en beheren van laadinfrastructuur in gemeenten. Lees meer over Kwartaalmonitor Q2 regio NW Nederland
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.