Hieronder staat de stand van zaken voor NAL regio G4. Deze data worden maandelijks vernieuwd. Het aantal publieke, semi-publieke en snellaadpunten wordt gemonitord op basis van een data-koppeling.
Het aantal thuislaadpunten, zoals bij de andere regio’s getoond, kan voor de G4 niet worden weergeven. De schatting van het aantal thuislaadpunten is gebaseerd op het aantal stekkerauto’s in de regio. Het aantal voertuigen is echter niet (nauwkeurig genoeg) bekend op gemeenteniveau. Het aantal thuislaadpunten van de 4 grote steden is daarom bij de regio’s Noordwest (incl. Amsterdam en Utrecht) en Zuidwest (incl. Den Haag en Rotterdam) toegevoegd.
Door nieuwe inzichten zijn er in de loop der jaren een aantal dataverbeteringen aangebracht die hebben geleid tot een verandering in de gepresenteerde aantallen laadpunten.
- September 2019: verbetering in de monitoring van het aantal snellaadpunten
- September 2020: verbetering in de monitoring van het aantal semi-publieke laadpunten
Zie Definities en methode voor een uitgebreide toelichting bij de manier waarop de gegevens verzameld worden, de verbeteringen in de monitoring en voor de gebruikte methode in de analyse van de gepresenteerde indicatoren.

Snellaadpunten per vermogen
Vanuit de Europese definitie volgt dat elk laadpunt met meer dan 22 kW een snellaadpunt is. Echter bestaan er grote verschillen tussen snelladen met 22kW en snelladen met meer dan 250 kW. Onderstaand figuur geeft een inzicht in aantallen snelladers per vermogenscategorie.