Logistieke ondernemers laden bij voorkeur op depot, maar bij opschaling van elektrische trucks gaat depotladen niet genoeg zijn. Voor tussentijds laden tijdens langere ritten zijn snel meer laadlocaties nodig langs grote transportcorridors, met regie op goede spreiding. Lees meer over Beleidsadvies netwerk corridorladen elektrische trucks
De NAL werkgroep Logistiek heeft de ambities voor 2024 uitgewerkt in een werkplan. Waar ligt onze focus het komende jaar? We lichten drie aandachtspunten uit. Lees meer over Focus van NAL werkgroep Logistiek in 2024
Hoe zit de logistieke sector in elkaar? Wat is een verlader en hoe verschilt deze met een vervoerder? Hoeveel elektrische voertuigen verwacht je in je gemeente en hoeveel kilometer rijdt die bestelbus? Lees meer over Gemeenten krijgen training in logistiek laadbeleid
Ben je logistiek ondernemer en wil je de elektrische voertuigen op eigen terrein gaan opladen? Dat vereist een netaansluiting die past bij jouw laadvraag. Hoe pak je dat aan en wat staat je te wachten? De nieuwe factsheet helpt je op weg. Lees meer over Hoe regel je een netaansluiting voor je elektrische wagenpark?
De stijgende elektriciteitsprijzen zijn voor veel bedrijven een extra drempel om over te stappen op elektrisch vervoer. Maar moeten we ons hier wel door tegen laten houden? De NAL werkgroep Logistiek geeft antwoorden op een aantal veelgestelde vragen vanuit de logistieke sector. Lees meer over Wat betekenen de stijgende elektriciteitsprijzen voor de businesscase van e-trucks?
Ben jij een ondernemer met een eigen wagenpark? Wil jij weten hoe je het beste over kunt stappen op duurzaam en uitstootvrij vervoer? Kom dan naar een NAL informatiebijeenkomst in jouw regio. Lees meer over NAL informatiebijeenkomsten ‘Overstappen op elektrisch rijden’
Sinds de eerste elektrische trucks op de Nederlandse wegen zijn verschenen, is de vraag naar informatie over laadmogelijkheden toegenomen. De meeste van deze e-trucks maakten gebruik van laadpalen op het depot, waardoor er tot recent geen publieke stations beschikbaar waren. Lees meer over Laadlocaties trucks online beschikbaar - Waar kan ik publiek laden met mijn e-truck?
Om een betere inschatting te kunnen maken van de nodige vermogensvraag op de bouwplaats, heeft Summit Engeneering samen met SD klimaatadvies in opdracht van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) een praktische tool ontwikkeld. Lees meer over Hoeveel laadcapaciteit heeft een bouwproject nodig?
Om laden voorspelbaar te maken en geen kostbare tijd te verliezen, is er binnen de logistieke sector behoefte aan laadlocaties die van tevoren te reserveren zijn. Lees meer over Marktverkenning reserveringssystemen logistiek laden
De grenzen aan het elektriciteitsnetwerk zijn op steeds meer plekken bereikt, het net is daar vol. Deze zogenaamde netcongestie is een serieus probleem voor elektrificatie van de logistieke sector en daarmee voor de invoering van zero emissie (ZE)-zones. Lees meer over Onderzoeksrapport belicht kansen logistiek laden bij netcongestie
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.